9 Aralık 2013 Pazartesi

AŞK EKMEK HAYALLER

Aşk ekmek hayaller ilk bölümüyle dün akşam ekrana geldi. 

İlk bölümden izlenimleri aktarayım hemen.




 Müjde Ar’ı çok seven ben dizinin başına bu motivasyonla oturdum ve hikayenin bel kemiğinin onun canlandırdığı karakter olduğunu görünce mutlu oldum.

Müjde Ar tartışmasız oyunculuğu ile gerçekten göz doldurdu.

Uzun bir aradan sonra ekranlarda görmek çok güzel.

O kadar güzel oturmuş ki role izlerken doyamadım.

Saç kesimi de o kadar yakışmış ki söylemeden edemeyeceğim :)


 İrem Altuğ’un da çok iyi bir seçim olduğunu söylemeliyim, doğum sahnesini öyle bir canlandırmış ki hayran kalmamak elde değil.

 Berna Laçin’in bir perukla 20′li yaşlarında görünebileceğini zannetmek ise fazla iyimserlik olur. 
Berna Laçin zaten yaşı ile çok güzel olan bir kadın. 
Onun gençliğini başkası oynasaydı, o kendi yaşında bir anne olarak ekrana gelseydi. O kötü peruk da neyin nesi? 
Haydi onu da geçtim, 90′lı yıllarda bile sarı saçlı olarak tanıdığımız Laçin’i kahverengi saçlarla izleyicinin doğal karşılayabileceği nasıl bir yanılgıdır.

 Kadınların giyiminde zaman zaman bugüne ait öğeler, tasma kolye vs. rastlansa da erkeklerin yüksek bel pantolonları, uzun ceketleri ve kötü desenli kravatları bize 90′lı yıllarda olduğumuzu hatırlattı. 
Araçların içindeki kocaman telsiz telefonlar zamanın 90′lar olduğunu betimlese de sahne arkasında görünen çanak antenler, sağlık ocağındaki metal kenarlı panolar göze çarptı.

 İlk sahnelerde türbeye giden ve türbede fal baktıran Leyla’nın geleceğinin görülmesini izledik. 
Tabii, roman falcıyı hepimizin Leyla ile Mecnun’dan tanıdığı çiçekçi karakterini oynayan Sebahat Adalar’ın canlandırması da kanımca kötü bir tercihti. 
Karikatür bir karakter (hem de çiçekçi rolü) oynayan ve böyle akla kazınan oyuncuyu gerçekçi olması gereken bir Roman falcı rolünde oynatmak riskti ki bende sahne karikatürleşti. 
Herkeste bu çağrışım olmamış olabilir tabii…

 Senaryoya gelirsek, 7 yaşında bir çocuğa yeşilçam repliği yazılması ancak izleyiciyi güldürür. 
Fakir ama gururlu genç misali babasının karşısına dikilen çocuğun annesiyle konuşması da biraz abartıydı.

AŞK EKMEK HAYALLER


 Dizinin ilk bölümünde 2 aldatma, 2 babasını yanlış bilen veya bilmeyen çocuk, 1 hırsızlık olayı oldu. Hikayenin son sürat devam etmesi ve temponun yüksekliği gelecek bölümleri merak etmemi sağlıyor.


Sinan Tuzcu'da gerçekten güzel bir karakter olmuş.

Erkek çoçuğu baskısı biraz sert dille yapılsa da Sinan Tuzcu karakterinin bu baskını net bir şekilde göremedik.

Dizi genç bir oyuncu kadrosuna sahip.

Dizi hakkında ilk dakikadan yorum yapmak zor.

İlerleyen bölümler de daha net göreceğiz.


Yolu açık olsun...

2 yorum:

  1. Yeni keşfettim burayı. :)

    Ben de dizi, sinema, hikaye, roman yazıyorum.

    Ben de Kafa Dergi ve Ters Düz adlı bloglarıma bekliyorum. Fırsatınız olursa yorumlarınızla hem de... İkisinden biri kesin size ve tarzınıza da hitap edecek, biliyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim mert :)

    tabiki ;)

    YanıtlaSil